2013

akce 2012   akce 2011   akce 2010   akce 2009   akce 2008   akce 2007   akce 2006   akce 2005   akce 2004

zkuste taky kliknout na fotku vlevo, občas se pod ní skrývá fotoalbum

Silvestr Kolné

Celý týden okolo Silvestra jsme strávili v roubence v obci Kolné u České Lípy. Jaké jsou možností vyžití si můžete přečíst v článku.

Hochschwab

Víkendová výprava do pohoří Hochschwab přinesla z hlediska podmínek dva úplně rozdílné dny. V sobotu ošklivo, deštivo, mlhavo a větrno, v neděli slunečno a teplo. Pohoří je moc pěkné, náhorní plošina je lemována strmými vysokými vápencovými stěnami, navíc v této roční době je místní tráva zbarvená do oranžovohnědého odstínu. Všude jsou patrné geografické prvky typické pro vápencová pohoří (závrty, škrapy...).

Hohe Wand

Prodloužili jsme si víkend o jeden den, děti jsme odvezli s babičkou na chalupu, a my jsme se mohli věnovat lezeckým radovánkám na Hohe Wandu. První den jsme absolvovali dva nejtěžší klettersteigy v oblasti, druhý den jsme si dali vícedélku Drachsgrat (5-) a třetí den jsme pokosili pár cest v klettergarden. O akci vzniklo povídání na Himal ve formě sbírky úloh z matematiky (viz odkaz).

Houbařská Vysočina

Původně lezecký víkend se kvůli špatnému počasí zvrhnul v houbové orgie, přivezli jsme jich domů celou přepravku. V sobotu jsme sbírali houby v okolí Tří Studní, kde jsme byli ubytovaní ve dvou chatičkách, v neděli jsme prošli překrásné údolí Doubravy z Bílku směrem na Hradní stěnu a zpátky.

Dehetnická skála

Hrátky s překladačem Google se mi tak zalíbily, že jsem je použil ještě jednou na povídání o lezení na Dehetníku. Tentokrát je překlad do a ze španělštiny.

Branické skály

Děti byly tou dobou na "dovolené" u babičky na chalupě, proto jsme využili alespoň malou možnost vyzkoušet lezení na Branické skále. Jak to dopadne, když se k tomu napsané povídání vloží 2x do google překladače, si můžete přečíst v textu pod nadpisem.

Let balónem

Namísto Janíka jsem musel letět a bylo to překrásné. Plachtili jsme nad Českým rájem, klesali až skoro na zem a ihned zase stoupali do závratné výšky. Počasí vyšlo skvěle, byl to opravdu jedinečný zážitek!

Rakouské klettersteigy (rodinná dovolená)

Vždycky jsme jezdili společně na dovolenou koncem srpna, letos tomu bylo obráceně, vyrazili jsme do rakouských Alp hned prvních 14 dní v červenci.

Sedlo na kolech

Štěpánka měla na květnové svátky ředitelské volno, proto jsme toho využili a uspořádali jsme v Sedle cykloprodloužený víkend. Objezdili jsme na kolech široké okolí, na viklan jsme se vypravili (který jsme nakonec lehce minuli kvůli hospodě) a celkově jsme myslím podali pěkný sportovní výkon.

Velikonoční Vysočina

Je to už, dá se říci, tradice, že na Velikonoce jedeme s Himalem na Vysočinu. Letos jsme místo lezení zvládli pěknou lyžovačku v Jimramově. K pobytu vznikla povídka popisující literárně atraktivní formou sled událostí.

Po stopách Jizerské třicítky

Loni jsme byli se Zdendou v Jizerkách na běžkách, letos jsme si tuto akci zopakovali, navíc s mnohem lepším počasím, a s pěknou porcí 6 km navíc. Na druhou stranu mělo tento nápad mnohem víc dalších lidí, proto na občerstvovacích stanovištích nebylo pomalu k hnutí a museli jsme vzít zavděk až bufetem na sjezdovce na Severáku.

Chlapský víkend na Broumovsku

Tradiční chlapský víkend měl tentokrát několik NEJ. Jely dokonce dvě ženy, ostré to chlapačky. Zúčastnilo se asi nejvíc členů. A povídání napsal někdo, kdo na chlapáku nebyl, jen podle dodaných klíčových slov, fotek a prošlé trasy. Autorem článku je Johnny.

Hory - Rokytnice nad Jizerou

Bedřichov letos nevyšel, museli jsme narychlo vzít zavděk chalupou v Rokytnici nad Jizerou, která byla dost daleko od sjezdovky a podmínky za tu cenu nebyly úplně optimální. Štěpi intenzivně lyžovala na sjezdovkách, na střídačku se mnou nebo mamkou, druhý vždycky hrabal sníh s Ondrou a boboval. Večer se nám podařilo vypadnout na běžky, v pátek dokonce na celý den, společně s Halkou. Fotek moc není.

Na běžkách v Krkonoších

V neděli podniklo duo Vláďa – Pytlouš výpadovku do Krkonoš s cílem vyřádit se na běžkách. Start na Černé hoře, dále po trase Černá bouda – Kolínská bouda – Liščí hora – Výrovka – Luční bouda a zpět. Na závěr sjezd do Janských Lázní po sáňkařské dráze. Oceňujeme pěkný sportovní výkon v nejvyšších partiích Krkonoš s velkým převýšením a nepříjemným mrazivým počasím v zádech, zejména v závěru dne.