2008

akce 2007   akce 2006   akce 2005   akce 2004

zkuste taky kliknout na fotku vlevo, občas se pod ní skrývá fotoalbum

Hoher Dachstein

Státní svátek 17. listopadu vyšel na pondělí a nabídl tak prodloužený víkend, který jsme využili a dali druhý pokus o výstup na Hoher Dachstein. Tentokrát jsme šli z druhé strany, od severu, přes Simony Hutte a Hallstattský ledovec. Akce byla úspěšná, i když chata byla zavřená,  museli jsme rozpouštět sníh na pití a klepat kosu na prosklené verandě, kde venku bylo ráno asi -10 °C. Ani cesta na vrchol nebyla jednoduchá, zpátky na chatu jsme se vrátili až za tmy, kdy se zhoršilo počasí a začal foukat nepříjemný ledový vítr. Původní plán dostat se přes vrchol na Adámka jsme pod závěrečnou vrcholovou ferátou zavrhli a vraceli jsme se na Simony Hutte.

Ankogel

Prodloužený víkend v rakouských Alpách, odjezd ve čtvrtek na noc, návrat v sobotu v noci, kvůli sobotnímu celodennímu lijáku. Vrchol (3252 m) se nezdařil, otočili jsme to kvůli počasí a pozdní hodině pod vrcholovým hřebínkem ve výšce 3186 m. Za jeden den jsme překonali převýšení skoro 1300 m, a to nahoru i dolu, byli jsme na nohou 14 hodin a na chatu jsme klepali večer v půl jedenácté.

text od Johnnyho

Tisá

Jednodenní lezení v Malých tiských stěnách společně s Johnnym a Vláďou. Kluci tam byli už od pátku. Johnny napsal pěkné povídání na Himal.

Adršpašsko-teplické skály

Konečně dovolená. Nejprve jsme jeli na chatu do Pecky. Docela rostly houby, v sobotu jsme byli na velkém dětském hřišti Šťastná země nedaleko Turnova. Od neděle jsme strávili tři dny v Adršpachu a v Teplicích nad Metují. Prolezli jsme všechny turisticky atraktivní cíle, spali jsme v kempu Bučnice.

Mateřská školka na Perštejně

První lezecký víkend na skalách a vypadá to že na dlouho poslední. Ale bylo to fajn, užili jsme si to měrou vrchovatou, jak se říká. Oba dva dny bylo krásné počasí, večer oheň, koupání, vuřty, slackline a pivo.

Wildspitze v Ötztálských Alpách

Na druhý květnový svátek jsem absolvoval s "cestovkou" zájezd na druhou nejvyšší horu Rakouska, Wildspitze (3774 m). Měli jsme překrásné počasí, spali ve winterraumu na Breslauer hütte. Výstup jsme absolvovali po normální výstupové trase přes sedlo Mitterkarjoch. Cestou zpět do Ventu jsme ještě nalehko vystoupili na Wildes Mannle (3020 m), ze kterého je nádherný pohled do jižní stěny Wildspitzu a na Weiskugel.

Přechod Jeseníků

Za krásného počasí a s teplotami okolo nuly jsme přešli část hřebene Hrubého Jeseníku. Ze severu na jih, a to přes Šerák, Keprník a Vozku. Celý hřeben jsme stihli za jeden den, v neděli jsme relaxovali v okolí Branné a Ostružné. Škoda toho, že se na Keprníku udělala mlha a nebylo nic vidět, ale na Vozkovi jsme si to vynahradili. Sněhu nebylo nijak moc, v údolí dokonce vůbec nic, přesto jsme použili na část pochodu zapůjčené sněžnice. Autorem článku o Atile jsme já a Johnny, seriózní článek jsem napsal sám.