Lezení u Wolfgangsee, Grossglockner Hochalpenstrasse, Chorvatsko a Julské Alpy (8. - 22. 8.)

Pátek 7. 8. 2015

Urputné hledání volného kempu. U Wolfgangsee beznadějně plno, nakonec Evka zamluvila Mondsee Land camp, který se rozprostírá na loukách nad Mondsee. Vyrážíme v devět večer a bivakujeme nedaleko Kaplice-nádraží, kde již leží předsedovci ve spacáku.

Sobota 8. 8. 2015

Po nočním bivaku dojíždíme do objednaného kempu. Děti hned vyzkoušely bazén. Dospělí taky. Po obědě jsme vyrazili na koupaliště u Wolfgangsee, kde bylo skákací molo a bezva voda. V podvečer jsme ještě vyzkoušeli lezeckou zahrádku a ferátu u Kleefeldu, obě děti ji přelezly, Eliška zase se záchranným lanem. V okolí jsou pastviny pro jeleny, kozorohy, ohrada s kozami a další zvířecí havětí. Hned potom se přihnala bouřka, která řádila až do večera. Ondra ani nevečeřel, jak byl tuhej, a usnul. Dospělí poseděli v předsíni u Zdendy.

Neděle 9. 8. 2015

Dnešní den byl věnován ferátě Postalmklamm. Edita s Ondrou, Nikolkou a Eliškou byli na pláži, ostatní šli do feráty. Dokonce Pepa a Aneta, kamarádi od Evky, kteří bydleli v kempu u Wolfgangsee. První úsek byl přímo soutěskou mezi skalami, druhý úsek vedl stěnou a byl podstatně těžší. Míša v jednom místě spadla a udělala si díru do nohy. Cestou zpět jsme vyzvedli Editku na pláži, dali koupání a jeli do kempu vařit večeři.

Pondělí 10. 8. 2015

Ráno se vstávalo brzo a jelo se na vícedélky na Blombergstein. Vylezli jsme cestu Askulap, já se Zdendou a před námi Dirigentík, Evka a Štěpánka. Editka, Míša a zbytek dětí šli nahoru sestupovkou a na vrcholu jsme se zase sešli. Dole jsme ještě vylezli nějaké cesty v zahrádce a děti si hrály v potoce. Pak přesun zpátky do kempu.

Úterý 11. 8. 2015

Dnešek měl vpodstatě stejný průběh, jako včerejšek. Lezli jsme ale cestu Taxus. Mezitím zbytek blbnul v zahrádce. Ucpávali jsme rouru v potoce. Večer jsme byli docela tuhý.

Středa 12. 8. 2015

Dneska balení a odjezd. Zastávka u jezera a část mužstva lezla ferátu Drachenwand, část se koupala. Odpoledne přesun do Fuschu pod Grossglockner strasse. Místo jsme chytli jen tak tak. Dirigentík s Evkou odjeli domů.

Čtvrtek 13. 8. 2015

Celodenní výlet po vysokohorské silnici Grossglockner hochalpenstrasse. Dojeli jsme na parkoviště Franz Joseph Hohe a pěšky jsme pokračovali na Hoffmann hutte a dále až k ledovci, resp. sněhovému poli. Parádní výhledy na Grossglockner a ledovec Pastersee. Cestou zpátky jsme zastavili u jezera a vyšplhali s autem na bike blick, což dost připomínalo chorvatský výjezd na sv. Jure. V kempu jsme zabalili Ondrovi dárky a plánovali, co dále.

Pátek 14. 8. 2015

Soutěskový den. Leichtensteinklamm a Kitzlochklamm. Pak nákup v Bille a oslava Ondrových narozenin.

Sobota 15. 8. 2015

Přesun do Chorvatska. Za Villachem, před hranicemi se Slovinskem a před tunelem Karawanken začala zácpa, tu jsme objeli přes sedlo Loiblpass se soutěskou a kvůli benzínu. Další kolona byla asi 15 km před hranicí s Chorvatskem, kde jsme strávili asi 4 hodiny. Hrůza! Kemp jsme hledali potmě. Nakonec jsme skončili v Porto Sole. Cena přes 40 e. Po cestě jsme ulepený a unavený. Děti to zvládly skvěle. V kempu živá hudba.

Neděle 16. 8. 2015

Dopoledne jsme vyzkoušeli moře, kolem nás přitom bouře a blesky řádily o sto šest. Pak bazén na střeše a oběd v kempu. Odpoledne jsme se vydali po pobřeží a koupali se ve vlnách a šnorchlovali. Zase bazén. Večer animační program pro děti a krabi s čelovkama.

Pondělí 17. 8. 2015

Dopoledne lilo jako z konve. Přesto jsme vyrazili do Rovinje. Tam pršet přestalo a nakonec bylo vedro. Prošli jsme se po přístavu a přes centrum a odpoledne jsme strávili v kempu u moře. Večer zase animační program a krabi.

Úterý 18. 8. 2015

Dopoledne jsme se dokopali, že uděláme pokus o jízdu lodí. Vyrazili jsme do Poreče. Odchytil mě maník s vystřihovacím portrétem a pak jsme na druhou objednali jízdu ponorkou. Po návratu jsme se koupali v moři a viděli jsme medúzu a fotili ryby pod vodou. Večer vařily děti večeři a pak jsme pařili na živé hudbě u pláže. V noci přišla bouřka.

Středa 19. 8. 2015

Přesun do kempu Zlatorog u Bohinjskeho jezera. Cestou zase pěkný kolony, cesta byla úmorná. Celý den prší. Sbalit stan jsme stihli na poslední chvíli. V kempu spíme v lese a natahujeme plachtu.

Čtvrtek 20. 8. 2015

Dopolední výlet k vodopádu Savica, poté ještě výstup po serpentinách kus směrem k Črnomu jezeru. S Eliškou, bez Zdendy a Míšy a Nikolky. Zdenda s holkama vyjel lanovkou na Vogel, vodopády dali s námi. Večer děti vlezly do vody a vyráběly si bunkr s čůrací jamkou. V noci přijel Janík.

Pátek 21. 8. 2015

Dopoledne jsme se vyvezli lanovkou na Orlovu Glavu a vystoupali společně na Šiju. Po hřebínku sestoupali do sedla, kde jsme se rozdělili, Edita s dětma se vracela zpátky k lanovce, já jsem vyrazil přes hory na Vogel a Dom na Komni. Psali 4h, dal jsem to za dvě. Tak jsem pokračoval na Črno jezero. Na sestupu začalo pršet. Zdendovci byli na hradě Bled a Janíci na vodopádu. Večer bylo hromadné koupání v jezeře a kanasta.

Sobota 22. 8. 2015

Zabaleno a zaplaceno máme kolem desáté a vyrážíme směr domov. Cestou se zastavujeme v soutěsce Tscheppaschlucht při přejezdu Loibel passu (vyhýbáme se tak slovinské dálnici, na kterou nám už neplatí dálniční známka). Po průchodu soutěsky se autobusem v ceně vracíme zpátky na parkoviště a pak už pokračujeme na Graz, Vídeň, Mikulov a Brno až domů, do Prahy. Na D1 už jsme tak hladoví, že chceme ke KFC, Zdenda ho trefí, my přejedeme, a tak od 160. km jedeme separé potom, co jsme dali véču u McDonalds. Příjezd lehce po půlnoci.

Shrnutí

Najeto 2600 km, překročeno 100 000 km s naším autem, přesně na hranicích v Mikulově při návratu domů. Pět dní lezení s předsedou a Evkou, dva dny pod Grossglocknerem (soutěsky), čtyři dny u moře ve Vrsaru, dva dny u Bohinjského jezera a soutěska v sedle Loiblpass na závěr.