Chorvatsko (10. - 20. 8.)

den první

Vyjíždíme na noc v pondělí 10. srpna. Dnem prvním se ale rozumí až úterý, kdy jsme přejeli hranice s Chorvatskem a po téměř 14hodinové cestě autem jsme skončili v kempu Rovinji. Jeli jsme přes Linz - Salzburg - Villach - Lublaň - Koper - Umag a dále podél Z pobřeží přes Limski záliv do Rovinje. Tam jsme našli kemp (Porton Biondi) a šli jsme se vykoupat do moře. Po obědě jsme museli dospat noční přejezd, proto jsme všichni zalezli do stanu. V podvečer jsme si prošli přístav a centrum Rovinje.

den druhý

Přesun na jih, do kempu Kažela, kousek od Puly a městečka Medulin. Tady jsme spali dvě noci. Koupačka v moři, šnorchlování, pohoda. V podvečer jsem se vracel zpátky do Rovinje pro zapomenutou Aničku (plyšový slon). Byla tam, naštěstí. Večer vaření na pláži a sledování krabů.

den třetí

Dopoledne jsme byli v Pule, navštívili jsme amfiteátr, přístav, dětské hřiště, citadelu a sámošku. Odpoledne jsme se mrcasili v kempu, koupali jsme se ve sladkovodních bazénkách a courali po pláži. Večer opět vaření na pláži a nezapomenutelný západ slunce.

den čtvrtý

Dopoledne jsme se přesunuli po východním pobřeží na sever. Vylezli jsme na kopec Vojak (1400 m n. m.) v pohoří Učka. Překrásný výhled na Rijeku a Rijecký záliv. Navečer sjezd k pobřeží, do vesnice a stejnojmenného kempu Medveja.

den pátý

Dopoledne jsme využili ke koupání na místní snobské pláži (lehátka, baldachýny) a pak jsme pokračovali po pobřeží přes Rijeku na jih. Skončili jsme v kempu Rača kousek za městem Senj. Odpoledne už jsme mohli testovat zdejší pláž a konverzovat s personálem baru na téma furantoin a jeho umístění do chladu.

den šestý

Celodenní výlet do národního parku Severní Velebit a výstup na vrchol Gromovača (1676 m n. m.). Celý den v nadmořské výšce cca 1500 metrů, nebylo tak horko. Ušli jsme celkem asi 12 km. Spali jsme opět v kempu Rača.

den sedmý

Nákup v Senji a přesun dále na jih na Paklenické soutěsky. To byl dlouhý přesun, ale stihli jsme koupačku na nejhezčí pláži celého Chorvatska. Ubytovali jsme se v kempu Paron Sime, v takové velké zahradě s mandlovníky, olivovníky a borovicemi.

den osmý

Rest day. Celý den jsme odpočívali a koupali jsme se v moři. Až večer jsme se vypravili na okraj Malé Paklenice.

den devátý

Skoro celý den ve Velké Paklenici. Bylo děsný vedro, takže děti moc nespolupracovaly. Mně už taky nebylo zrovna nejlíp. Večer jsme se rozhodli, že přejedeme na Plitvická jezera. Do kempu Korana jsme přijeli až za tmy. Byl to taky úplně nejdražší kemp, co jsme platili.

den desátý

Sbalili jsme ráno brzo a celý den jsme byli na Plitvických jezerech. Prošli jsme více méně všechno, co bylo možné vidět, jeli jsme parníkem i autovláčkem. Večer jsme se rozhodli, že vyrazíme domů. Jeli jsme zase na noc a v pátek v půl šesté jsme zaparkovali před domem. Domů jsme jeli po tradiční trase Záhřeb - Maribor - Gratz - Vídeň - Znojmo - Jihlava - Praha.